Monday, May 5, 2014

knock knock~

Salam to all..


pergh! gile lame la blog ni tak berjengah. kemalasan melanda...harap maklum. memang ada hajat nak menulis tapi mood tu tak datang. at the end langsung tak tulis. what happen in my life so far? Alhamdullillah. sekarang tengah preggie 29 weeks. heeee~ baby kat dalam ni pun tengah lasak menendang. lasak sungguh macam ibu die. sebab ibu die ni tak reti nak dok diam. ade je nak merayap walaupun badan cepat penat. and yes setiap kali tu la saya kena leter dengan incik hubby sebab berjalan sampai lupa diri yang tengah berbadan dua. kata nye awak ni selalu lupe ke yang awak tu pregnant? berjalan macam orang single and sihat. hehehehe.

nak cerita masa awal-awal pregnancy dulu aku memang takde mabuk/loya/muntah semua tu la.Alhamdullillah sihat walafiat siap boleh g shopping dengan suka hati. yang teruk nya incik hubby bile die yang mabuk and muntah-muntah. lagi kesian time tu die nak kena submit tender pulak...cian nye dia..tapi takpe kan sayang?sayang amek la sikit rase tu. siap kena gelak dengan opis mates die sebab jadi lembik. hambek kau penangan pembawakan baby. mase mula-mula tu aku takleh makan langsung nasi putih and benda bergoreng.penyudahnye aku makan roti je tiap-tiap ari...

Memang masa pregnant ni aku sangat aktif.boleh pulak jalan kaki dari rumah sampai ke lrt station hari-hari. bukan dekat woo...sedare-sedare aku semua kata aku gila sebab jalan jauh macam tu. lepas tu aku dengan selambe badak nye angkat barang-barang berat yang macam biasa aku buat sebelum pregnant. risau gila parents and adik-adik aku sampai aku kena ban dari buat semua tu and jalan kaki jauh-jauh. masok 23rd weeks aku kena cirit birit..aku dah konpius..yang aku tau and aku tanye sedare-sedare aku most of them experienced sembelit. aku pulak the other way around. sungguh tak leh makan banyak. makan je keluar balik. sebab tu badan aku maintain kot. orang kata aku tak nampak gemuk pun.angah kata dari belakang memang tak nampak macam aku ni mengandung.rezeki kan..berat pun tak berape naik. 

Time antenatal class aku tanye dietician macam mana nak elakkan cirit birit tu..die kata try minum vitagen tapi jangan banyak-banyak sebab manis. vitagen tu boleh tolong usus untuk digestion. so incik hubby tiap-tiap ari beli vitagen.stock vitagen selalu ade dah dalam fridge.

sekarang dah masok third trimester..macam-macam rasa ade. nervous, excited, takot semua ada...macam tak caye je im gonna be a mother. macam mimpi..doakan yang terbaik buat kami and i know its gonna be unbearable pain mase nak deliver but i will try to think positive and keep saying to myself it is beautiful pain.can't wait for the time to come..btw..my due date is a week before raya.best kan dapat baby time raya ;)

No comments:

Post a Comment