Tuesday, November 27, 2012

seriously korang tak malu ke???

Salam to all...

lately when we read newspaper or magazine berlambak bersepah iklan kan.tapi yang aku pelik tu berlambak sangat iklan yang ala-ala lucah. pulak tuh sume yang jadi model nye perempuan melayu and bertudung. aku tengok pun malu. ape lagi bace ayat-ayat dalam iklan tuh. kalau bace aku pun nak muntah darah. memang takde perasaan malu langsung ke orang yang buat iklan ni?takde rase sensitif langsung. iklan ni sebenarnya indirectly menjatuhkan maruah perempuan.nak2 sume iklan tuh semua bertudung. tak terpikir ke kat mind korang yang iklan ni memburukkan nama sebagai wanita bertudung. orang-orang biase akan pikir perempuan bertudung ialah perempuan Muslim. indirectly it shows that Muslim women have strong sexual drive and desire. bagi aku bende ni memalukan.aku kadang-kadang terlintas gak dalam kepale orang yang jadi model iklan ni takde rase segan and malu ke kat orang sekeliling?

PLEASE WAKE UP GUYS! authority and newspaper please do something regarding this. yes i know advert generates income but this is not the correct way. be sensitive. mane hilangnya sifat malu? tolong la....berenti la buat iklan-iklan macam ni.cukup-cukupla. 

take a look at below adverts. kalau korang tak rase pape tak tau la.lain orang lain opinion. again i strongly condemned this adverts because it is EMBARRASSING! sape setuju ngan aku bleh la komen kat bawah tu ek


 

 




perlu ke sampai macam ni sekali??



yang ni lagi la tak semenggah










jangan la merosakkan minda budak-budak yang tengah membesar. iklan ni keluar dalam majalah and suratkhabar...this reading material is for public at any age. remember budak-budak sekarang lagi cepat pickup.bukan macam zaman aku membesar dulu..

okeh.enough of blabbering. till next time.tata!

p/s: some of the pictures taken from blogserius and some from mr google

No comments:

Post a Comment