Monday, May 27, 2013

Akhirnya kami konvo (part 1) !!!

Salam to all..

I would like to dedicate this entry to all our lecturers at Academy of Language Studies, UiTM, Classmates LG220 Group B (Jan 2010 - Jan 2013) and Coursemates LG220 Group A (Jan 2010 - Jan 2013). Gonna miss u guys a lot after this~

14 May 2013 -- Kami dah selamat konvo.dengan bangganya naik atas pentas and terima hasil usaha kami selama 3 tahun as students. sudah selamat bergelar alumni UiTM and alumni APB terchenta. 3 tahun kat fac kami yang kecik and orang tak kenal pun fac kami ni.kesian kan? junior-junior lak panggil kami cohort misteri. sebabnya kami ni memang tak menonjol langsung.hehehehe.

3 tahun yang penuh warna. well aku tak payah nak lalu MDS since aku sblm ni dh ade dip plus aku ni pun bukannye dok kolej. bile aku tanye nape alasan die umah dekat...dekat sangat la kn gombak ngan shah alam. Lantak la..aku pun dok la umah sewa yang btol2 berdepan ngan i city. lagi gamble bile dok dengan orang yang dah keje semua.mase sesi ice-breaking dalam kelas macam biase la kan ditanye sblm ni amek course ape.of course la aku ni paling ke laut..dari engine ke language. reason?engine is not for me.

cerita masa part 1:

mase ni kami ni ade 3 group tapi jumlah student tu kecik sangat. 15 students each group if i'm not mistaken. aku dalam group B. supposedly ade 2 orang kumbang dalam group kitorng ni.tapi abeh je part 1 Engie pun dah takde..tinggal la Fad sorang jantan dalam kelas tu. mase kelas third language lagi la...yang amek arab nye cume aku and effy. maka nye kami ni jadi la perantau merempat kt fac lain ble time third language. yang lain nye either amek Mandarin or Japanese. part 1 kelas arab kat law..bwh usatz faisal.mude lagi orang nye.aku mule-mule ingat student la.rupenye lecturer.haiyoo...

tanye la mane-mane student LG 220 kenal tak Max Morenberg? mesti dorg jawab kenal sangat-sangat. buah hati pengarang jantung tu nak-nak time tree diagram. dapat pulak lagi kelas Grammar (ALS 422 - Description of English) diajar oleh Dr. Zarina. memang heaven la rase die..senior-senior cakap Dr. Zarina ni very strict orangnye.memang pun. no-nonsense punye lecturer.tapi die best.ape die ajar kite paham. sehari kitorang belajar grammar straight 8 hours. tak masok extra class on weekend ye. sape tak xdatang kelas extra memang kne tembak la dalam kelas akan datang.ni rupe tree diagram. ni yang simple punye jek

http://www.logos.com/media/blog/AF/why_graphs002.png 

mase part 1 ni antara subjek yang kitorang amek is critical thinking. beria menghafal fallacies of critical thinking, critical thinking strategies etc..siap dengan contoh sekali..senang prepare siap2 takot kne soal ngan Dr Cynthia tapi tak amal pun critical thinking dalam daily life..fallacies tu lagi banyak buat. subjek yang bosan jugak la dalam list kelas yang ade are language appreciation and introduction to language and linguistic..rase nak mimpi-mimpi je dalam kelas tu.language appreciation pasal literature actually. drama yang kene bace is Importance of Being Earnest tak salah..aku pun sikit lagi nak tergelincir paper ni. yang intro lang and ling tu pasal basic english class...tak tau nak terang macam mane tapi kitorang blaja pasal morphemes, syntax, first language acquisition etc..

kelas kami ni berpindah-pindah. ade kat fac sendiri tak pun Kenanga 2 or Tingkat 9 Menara. mase ni lif menara tak repair lagi. bayangkan bile lif rosak.dari bawah bukit panjat tangga pastu sampai ground menara panjat lagi sampai tingkat 9.tapi aku tak kurus-kurus pun. budak-budak ni sume ingat lagi mase aku jatuh kat bukit mase nk turun g Kenanga 2 tuh..jatuh sampai koyak lutut woo..jeans pn koyak. budak-budak ni pun geli tgk lutut aku time tuh. nak naik bas kaki dah sakit kene gak tunggu kete nk g anta g PK. mase kt PK nurse tu kelam kabut kata accident ke? sape langgar? knp x g emergency je? aiyooo makcik nurse saya jatuh sendiri la.

time ni kami baru nak kenal-kenal.tak berape warm up lagi...tunggu sambungan ye dalam cerita part two. lg gile ktorang ni. In Sha Allah dalam entry baru pulak ye.esok kot.kalau tak busy. 

Will write again soon.tata~



3 comments:

  1. Tulis lagi please.. your junior here ahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. So sorry dear..dah lama x tulis blog since my baby was born...wanna read some more? insyaallah i'll write what i can remember. Dah 2 taun berlalu

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete