Friday, May 3, 2013

mari mengundi!

Salam to all...

As we all know Ahad ni mereka-mereka yang mendaftar jadi pemilih akan keluar mengundi. So tunaikanlah tanggungjawab anda ye. I'm one of the first time voters so kinda excited..aku akan mengundi untuk parlimen Gombak and Dun Gombak Setia. My mom pulak parlimen Batu and my dad pulak parlimen Wangsa Maju. Mr.Boboncet aku tu kena balik Pasir Mas untuk mengundi.selamat tempuh jalan jem ye sayang.

alkisahnya...mase hari election nanti adik ku yang montel tu akan dihantar ke rumah acek untuk babysit si damia since acek kena jage time mengundi. aku pun keje gak on that day but my clock in time is 5 p.m sampai la pagi esok nye tuh... sebab nye aku keje jadi inputter untuk Bernama where I will release election results for Bernama clients. aku jaga Wilayah punye je.kecik je.ade 13 parlimen tapi tu la yang last abeh tau...aku pun kene tolong gak negeri2 lain since aku punye kerusi sikit. KFC pulak sponsor supper...elok sangat untuk aku makan kfc kul 2 pagi kan.

Pesan aku untuk korang2 ni pilihla pemimpin yang bawak kemajuan kat kawasan kita. refer kat video Mat Luthfi yang ni on how to choose leader. tengok ni ye especially first time voters yang takde idea nak pilih siapa sebagai pemimpin kite.nak berkempen tu tak salah..tapi please respect others.tak payah la nak hentam antara satu sama lain. tak payah nak api-apikan orang lain. jangan salah guna platform social media ni untuk luahkan rase-rase yang x puas ati.pikir dulu sebelum tweet ke hape. rezeki tu Allah yang tentukan. so tak kisah la sape yang perintah life must go on. hidup seperti biasa unless kalau orang tu spesis yang makan duit bawah meja je keje nye.

last word from me..choose your leader wisely. jangan pilih orang yang nampak bile time nak mengundi je.lepas dah menang tak nampak batang hidung. hampagas je pemimpin macam tu. 

alrite.enuff said.will write again soon. 

*maybe ku akan update kat FB kot results yang aku dapat directly dari SPR.ikot mood*

No comments:

Post a Comment